Tura in Fagaras

Plecam dimineata din Timisoara. In jurul orei 5:30. Trenul este destul de modern, poate chiar prea modern. Inca cativa straini (nemti probabil) care presupun ca vor merge si ei in Fagaras.
Ajungem in Sibiu si de acolo ne hotaram sa nu mai urcam pe la Suru avand in vedere ca nu prea sunt cabane pe acel traseu de access. Asa ca mai mergem cateva statii dupa Podul Olt si coboram la Avrig. Trecem prin Avrig si iesim pe drumul care iese din localitate si urca spre munte.Dupa vreo 3-4 kilometri(drum asfaltat) opreste o masina cu care am urcat pana la Poiana Neamtului(trecand pe langa cabana Ghiocelul).

Ajungem si imediat dupa ce punem cortul incepe ploaia.Un bun test pentru cortul cel nou.Destul de rezistent. Stam bem o bere la cabana si incepem sa ne simtim deja pe munte. O caprioara de la cabana isi face aparitia.

A doua zi impachetam si desi ploua am inceput sa urcam spre Barcaciu.Drumul continua inca putin iar dupa ce se termina incepe urcarea prin padure in serpentine.Traversam un rau pe un lemn trantit peste el. La un moment dat ne oprim ca sa luam apa de pe un fag care se transformase in izvor din cauza ploii.E foarte multa umezeala iar tricourile ne sunt leoarca. Nu oprim ci urcam continuu desi suntem uzi.Dupa aproximativ 3 ore ajungem la cabana.

In sfarsit dupa 2 zile se face frumos(exact cum previzionau si pe Internet inainte de a pleca) asa ca incepem sa urcam pe creasta.

Urcusul este destul de lejer iar cabana incepe sa devina mica in spatele nostru. Ochii insa ne sunt indeptati spre creasta care incepe sa apara in toata maretia ei.

Ajungem la refugiu la Scara si cred ca temperature a scazut sub 0 grade la un moment dat. Spre sud era senin.

Din cauza frigului ploia se transformase gheata. Punem niste haine pe noi dar dupa 15 minute le dam jos pentru ca cerul se limpezise incet incet iar soarele ne mai zambea dintre nori.

Intr-un final ajugem pe Serbota. Facem cateva poze si de aici coboram la cabana Negoiu

Custura Saratii.

Din varf de pe Serbota si pana la cabana Negoiu ne ia vreo 2 ore si ceva sa ajungem.

Dormim langa cabana in cort iar de aici a doua zi ne urnim la vale pana in Porumbacu. E destul de neplacut sa stai la mana indivizilor ce fac transportul pentru ca iti cam cer cat vor ei. Era un nene cu ceva mini camion ce ne-a dus pana in gara. De aici inca vreo 4 trenuri schimbate(Sibiu, Vintu de Jos, Timisoara, Caransebes) si dupa o noapte de mers cu trenul inapoi la Domasnea.