Toropeală şi suspans

Cu baza la Domaşnea şi câteva zile libere era păcat să nu profităm şi să aruncăm un ochi spre Valea Cernei. Anul trecut în toamnă am urcat în Crovurile din Mehedinţi parcurgând o bună bucată din ele prin crovul Mare, crovul Medved iar mai apoi coborârea în Cheile Ţesnei. A fost o coborâre de pomină. Nici de data asta nu ne-am putut abţine să nu o dăm în bară puţin. Urcăm de la indicatorul de la km. 8 după motel Dumbravă pe cruce roşie şi odată ajunşi sus cotim la stânga spre Poiana Beletin. La urcare dăm nas în nas şi cu foştii mei colegi de la Siemens care erau în team building(ruşinică Tibică dragă, nu te-am văzut cu trupa dealtfel numeroasă). Odată ajunşi sus practic e o plimbare la bulevard. Forme de relief foarte interesante şi caracteristice crovurilor peste tot. Datorită altitudinii relativ mici dar şi a căldurii fenomenale din zilele astea se simţea o toropeală destul de serioasă. Noroc cu câte o pală de vânt dar şi cu puţină umbră de la nori. Vizavi în Munţii Cernei ploua şi fulgera destul de serios.

Dăm de un cioban de la Izverna care ne arată atracţiile zonei. O urmă sub forma unui picior: urma lui Novac. La distanţă mică ne arată şi ştiubeiul lui Novac. Natura a sculptat în timp aceste forme interesante. Dacă nu era ciobanul treceam pe lângă ele fără să le observăm.  Tot la indicaţiile ciobanului coborâm pe traseul marcat cu triunghi albastru până în momentul în care reuşim să pierdem marcajul şi să coborâm direct prin pădure la vale. Copaci căzuţi, frunze până la genunchi, bolovani cât casa pe care trebuie să-i ocolim. După vre 45 de minute de suspans reuşim să ajungem la şosea iar mai apoi dupa înca 10 minute de mers pe drum la maşină. Am avut noroc şi de data asta şi nu am rămas suspendaţi pe vreo stâncă deşi şansele erau destul de mari. Prin stânga direcţiei de coborâre era un perete destul de abrupt. Aici în crovuri e de venit în special toamna când sunt altfel de culori şi când căldurile verii se mai domolesc. Am notat în calendar pentru luna octombrie o plimbare până aici. Următorul traseu o să fie probabil cu plecare de la Poiana Mărului un circuit prin Şaua Iepii şi coborâre pe Culmea Nedeii. Până atunci trebuie să suportăm marea toropeală urbană.

Comments

comments

One thought on “Toropeală şi suspans