Scurtă pe Valea Cernei

Am luat o scurtă pauză din turele pe Semenic și am repetat o parte a unui traseu pe care l-am făcut în urmă cu vreo 2 ani. Am plecat de această dată fără aparat foto și fără baterie la GoPro așa că în afara telefonului nu am avut cu ce fotografia. Dar câteodată parcă e mai bine așa.

Unele bucăți ale traseului nu reușeam să mi le reamintesc iar în alte părți au apărut modificări fie datorate oamenilor, fie unor procese naturale. Punctul de intrare în traseu e foarte aproape de ștrandul “7 Izvoare” și trece prin ceea ce părea o veche grădină. Cineva se pare că și-a construit acolo un fel de căsuță.

Urcăm rapid bucata abruptă care are la mijloc o zonă mai plată cu fagi mari. Observ fix înainte de ieșirea în zona înaltă, după unicul punct de belvede, un fag pe care era scrijelit 1901. Îmi dau seama că în această zonă o parte din fagi au bine peste 200 de ani. Înaintăm și dăm peste 2 fagi uriași trântiți de vânt. În urmă cu 2 ani nu erau în această stare. Nu era acolo nici drumul ce a tăiat vegetația deasă a potecii pe care treceam atunci. Nu e un drum amenajat dar se vedea clar că mașinile de teren/tractoarele au trecut pe acolo.

Ajungem la fagul pe care am găsit Pleurotus Ostreatus la vizita anterioară și observăm că nu sunt decât foarte puțini și destul de sus poziționați așa că îi lăsăm acolo. Traversăm muchia, dăm de un fost drum forestier care e înghițit încet, încet de pădure iar apoi revenim la drumul care taie această zonă înaltă a munților Mehedinți. Ocolim muchia pe lângă care am urcat pe partea stângă pe drum, prindem un drum secundar și după o mică urcare revenim la traseul pe care am urcat. În urmă cu 2 ani pădurea a fost mult mai spectaculoasă. Lipsa ploilor din acest an dar și ziua mohorâtă dădeau impresia unei pădure adormite ce tresărea din când în când din cauza vântului. Dacă traseul ar fi curățat probabil că ar permite o coborâre frumoasă și tehnică cu bicicleta. Dar pe aici nu prea trece nimeni, de bicicliști nici nu cred că poate fi vorba. Această parte a Mehedinților opusă văii Cernei probabil că va trebui să o explorez mai mult cu bicicleta iar pe aici cu siguranță că e mai ușor de trecut decât prin Cheile Feregari, Cheile Țăsnei sau pe la Crucea Albă.

Îmi amintesc că în urmă cu 2 ani atunci când încă aveam peste 90 kg. am resimțit la revenire genunchii dând rateuri. De această dată problemele nu au existat. E unul din multele alte avantaje ale unei siluete mai suple datorate eliminării zahărului din alimentație în ultimii 2 ani.